Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Vilket är sant..

Av Tallen - 4 maj 2011 20:59

Vad är man om man äter Fisk/skaldjur men inte kött? Man är ju inte helt vegetarian, för vegetarianer äter inget djur som lever?


Veganer äter ju inget som kommer ifrån djuern och inga levande djur alls..


vi hade en liten diskution här hemma nu om vad en fiskätande är för något, som blev typ till tjafs/gräl, så skulle vilja ha svar på denna fråga Tack!!

 
 
Shin-chan

Shin-chan

4 maj 2011 21:12

Hmm, jag vet inte riktigt. :) Men jag tror att man an kalla det vegan. Olika personer har olika deffenisioner av vegan, min kompis tex. äter bara kött när hon måste och hon är vegan. Min lärare äter inte kött men kyckling ibland, hon är vegan. Det blir nog vad man gör det till eller säger^^

http://m-s-a.bloggplatsen.se

Tallen

4 maj 2011 21:24

Jag tycker inte man är Vegan om man inte lever upp till vad det står för, eller vad man säger. Men jag tycket ändå att är men vegetarian så äter man inget djur dom lever, fast inte dött heller men ändå hehe :P Tack för ditt svar =)

 
Natty

Natty

5 maj 2011 09:13

Det finns nu för tiden en hel hög med olika indelningar vad gäller vegetarianism och veganism.
Dock betyder det att man ENDAST äter mejeriprodukter och ägg som kommer från djurriket om man är vegetarian. Nu för tiden heter det lakto-ovo vegetarian.
Demi vegetarian äter inte heller något kött på något sätt.
Lakto vegetarian äter endast mejeriprodukter och ovo vegetarianer äter endast ägg.
Vegan innebär att man HELT avstår från ALLT som kommer från djurriket. Man äter ingenting som innehåller spår av ägg eller mejeri.
Man äter inte ens penicillin som innehåller mjölkpulver eller mjölkprotein. Ingen honung, ingenting som kommer från durriket!
En RIKTIG vegan använder inte ens kläder som innehåller ull eftersom det kommer från djur.
Så har men en lärare som kallar sig vegan men äter kyckling ibland så är det något som inte stämmer.
Sen finns det så klart många olika skäl att avstå från kött men man kan inte kalla sig vegetarian eller vegan om man tar det i sin mun.

http://kaosochkarlek.bloggplatsen.se

Tallen

5 maj 2011 09:36

Precis så här är det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tallen - 11 juli 2011 12:18

Namn: Felicia Piercingar: Tungan, överläpp, båda bröstvårtorna och öronen Tatueringar: Ja hur många som helst! Längd: 165 enligt mitt pass. Skostorlek: ca 40/41 Hårfärg: Mörk  Röd Fräknar: Tyvärr inte Motto: Ta en dag i taget Kär? J...

Av Tallen - 20 juni 2011 10:46

  Idag åker vi in till stan, jag och Lilly skall sova vid Natta, i morgon börja jag jobba vid 08.45 till onsdag morgon, fan vad jag har längtat efter att få jobba, och nu äntligen har jag jobb =) Jobba hela midssommar helgen och då innebär det inge...

Av Tallen - 11 juni 2011 12:34


Idag blir det att dricka Cider och Vin på landet. skall få en cykel av Mamma och Gunnar sen i eftermiddag, så Jag, Annsofie och Rickard skall ut på cykel tur och så landar vi en bit bort med grillning, drickning och badning :P Så Lilly sall sova vid ...

Av Tallen - 8 juni 2011 21:30

Idag var man RIK, fick tillbaka massa pengar på skatten Nu är jag Happy =) Tack för mig! ...

Av Tallen - 4 juni 2011 11:53

Varför ljuger nästan ALLA i sina bloggar? :O

Presentation


Mamma till världens finaste Lilly-Rose

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards